پرسش های متداول دیجی دیزاین

اولین نتیجه استفاده از یک لوگوی استاندارد و یک لوگوی حرفه ای، تاثیر مثبت آن در ذهن مخاطبین و مشتریان شما است. لوگو هویت یک برند است و به صورت غیر مستقیم شخصیت برند شما را در ذهن مشتری حک می کند.

در طراحی لوگو کانسپت به معنای مفهوم می باشد. به عنوان مثال، کانسپت یا مفهوم صنعت با نمادی مانند چرخ دنده بعضا طراحی می شود. اما وقتی از نمادی مثل چرخ دنده مدل ها و اشکال مختلفی طراحی شود به این مدلها و اشکال اتود گفته می شود.

تعداد اتود در فرآیند طراحی لوگو به هیچ وجه ملاک کیفی به شمار نمیرود. شما میتوانید به تعداد نامحدود بر روی مفهوم انتخابیتان اتود داشته باشد.

کلیه طراحی لوگوها شامل ضمانت ثبت داخلی و ضمانت ثبت بین المللی بر اساس پروتکل ثبت مادرید هستند.

کلیه طراحی لوگوها شامل ضمانت ثبت داخلی و ضمانت ثبت بین المللی بر اساس پروتکل ثبت مادرید هستند.

پروتکل ثبت مادرید معاهده ای است که به موجب آن تمام کشورهای عضو این معاهده (72 کشور) از طریق یک استاندارد واحد می توانند مالکیت معنوی علائم تجاری خود را به ثبت و انحصار برسانند .

لوگو شخصیت برند شماست پس اولین نقطه ضعف استفاده از لوگوهای کپی، بی اعتبار کردن برند شما نزد مخاطبینتان است. نقطه ضعف دوم استفاده از لوگوهای کپی، عدم امکان ثبت این لوگوها در داخل ایران و هم بصورت بین المللی است. و در نهایت نقطه ضعف سوم استفاده از لوگوهای کپی، خطر تحت پیگرد قانونی قرار گرفتن لوگو و برند توسط صاحبان اصلی لوگو است.

منظور از طراحی لوگوی استاندارد این است که لوگو شما این ویژگی ها را داشته باشد: • لوگو قدرت به خاطر سپاری بالا داشته باشد • لوگو بتواند باعث جذب و ایجاد انگیزه برای مخاطبان خود باشد • لوگو بتواند مفاهیم عمیق کسب و کار و برند شما را عنوان کند • لوگو به صورت انحصاری و بدون شبیه و نظیر طراحی شود • لوگو قابلیت ثبت داخلی و بین المللی را داشته باشد • لوگو بر اساس تفکرات، دیدگاه ها و سلایق کارفرما طراحی شود • لوگو بتواند در اندازه های مختلف و بر اساس متریال های مختلف قابلیت چاپ یا اجرا را داشته باشد

کسب و کارهای استارت آپ به شاخه ای از فعالیت های اقتصادی کوچک با تیم های محدود، ایده های خلاقانه و ریسک بالا گفته می شود.

قطعا بله. رنگ به عنوان حاملی از مفاهیم در هنگام طراحی لوگو تعریف می گردد.

قوانین لوگو مجموعه ای از باید ها و نبایدها برای استفاده از لوگو در شرایط مختلف است و هدف از تعریف این قوانین یکپارچه سازی و ایجاد نظم و چارچوب در جهت به خاطر سپاری بهتر لوگو در ذهن مخاطبین در فرآیند هویت سازی برند است.

گاها این اتفاق می افتد که کارفرمای پروژه طراحی لوگو به نسبت مفاهیم طراحی شده، رضایت کامل نداشته باشد. گام اول برای کسب بهترین نتیجه، تحلیل علت های نارضایتی کارفرما و تعریف مسیرهای جدید و صحیح است. گام بعدی برگزاری جلسه ای جهت مشاوره و انتخاب بهتریم مسیر جهت ادامه پروژه است.

هر چه ابعاد هر کسب و کار بزرگتر شود قطعا میزان انرژی مطالعاتی و اجرایی آن پروژه نیز گسترده تر می شود که این امر تاثیر مستقیم در هزینه های یک پروژه خواهد گذاشت.

نه لزوما. قسمت عمده ای از فرآیند طراحی لوگو به مطالعات و تحقیق در رابطه با برند اختصاص پیدا می کند. هر چه ابعاد یک برند بزرگتر و فراگیرتر باشد، میزان انرژی و مطالعات روی آن برند نیز وسیع تر می شود که این امر تاثیر مستقیمی روی هزینه یک پروژه طراحی لوگو خواهد داشت

تعرفه های قیمت لوگو به چند عامل بستگی دارد: اولین عامل، استاندارد یا کپی بودن یک لوگو است. لوگوهای کپی یا طرح های آماده اصولا ارزان قیمت هستند. تعرفه لوگوهای استاندارد چون انحصاری ایده پردازی و طراحی می شوند، قیمتشان معمولا از دو میلیون تومن آغاز و تا 30 الی 40 میلیون تومن تخمین هزینه می شود. قسمت عمده ای از فرآیند طراحی لوگو به مطالعات و تحقیق در رابطه با برند اختصاص پیدا می کند. هر چه ابعاد یک برند بزرگتر و فراگیرتر باشد، میزان انرژی و مطالعات روی آن برند نیز وسیع تر می شود که این امر تاثیر مستقیمی روی هزینه یک پروژه طراحی لوگو خواهد داشت.

پاسخ این سوال کاملا واضح است. همه کسب و کارها برای اینکه بتوانند خود را معرفی کنند نیاز به یک هویت بصری دارند. تصویری که باعث شناسایی آن برندها شود و بتواند در ذهن مخاطبین آن برند ثبت گردد. تصویری به نام لوگو.

لوگو ها انواع مختلفی دارند که به صورت کلی به سه دسته لوگوهای نوشتاری، لوگوهای تصویری و لوگوهای تلفیق نوشتار و تصویر تقسیم می شوند. هر کدام از این سه دسته به زیر دسته های مختلف دیگری نیز تقسیم می شوند. آنچه که مهم است این است که نوع لوگو بر اساس سلایق انتخاب نشده و می بایست بر حسب استراتژی یک برند و مخاطبین آن تعریف و طراحی شود.